Tijdens een beurs komen er allemaal verschillende mensen uit dezelfde branche bij elkaar om te klanten te verven en om hun product of dienst te presenteren en te verkopen. Denk hierbij aan autobeurzen, zorgbeurzen of ondernemingsbeurzen. In dit artikel lees je hoe je jezelf stap voor stap het beste kunt voorbereiden op een beurs! Demonstreer je product of dienstAls je een mooi product of dienst het die je graag aan je klanten wil verkopen is het belangrijk op plaatselijk een kleine demonstratie te kunnen doen om het product te verkopen. Vaak is een demonstratie al genoeg om alles over het product te vertellen en verkoopt het zich vanzelf wanneer het goed is. Neem bijvoorbeeld een schoen mee als je een nieuwe schoenenpoets formule hebt. Oefen een verkooppraatjeZoals zojuist verteld verkoopt een product of dienst zich al snel zelf wanneer het goed is. Toch is het altijd handig om een verkooppraatje achter de hand te hebben om de mensen die nog twijfelen over de streep te trekken. Een verkooppraatje kan de boodschap vaak nog net iets krachtiger maken. In een verkooppraatje of sales pitch leg je kort en bondig uit wat het product doet en waarom de klant het zou moeten kopen. Werf klantenVoordat je je een goed verkooppraatje en een prachtige demonstratie kan doen moet je eerst klanten weten te lokken. Dit doe je door een visueel aantrekkelijke stand in elkaar te zetten. Denk hierbij aan een kleurrijke stand met bijvoorbeeld banners om ogen te trekken. Op internet kun je makkelijk en snel de juiste pop-up beurswand vinden. Vaak is deze pop-up beurswand ook nog eens personaliseerbaar. Hierbij is het belangrijk om de potentiële klant nieuwsgierig te maken zonder alles over het product in een oogopslag zichtbaar te maken. Hier wordt de klant gedwongen om te gaan kijken sinds hij net niet genoeg weet over product. Daarna is het de taak aan jou om hem binnen te halen met een praatje en een demonstratie. |
https://www.beurswandwereld.nl/product/beurswand-pop-up-straight-3×3/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Hoe kun je de verpakking van je producten verbeteren? De verpakking is vaak de eerste indruk van je product en daarom moet het laten zien wat je wilt dat je klanten over je product...
- Heb je als bedrijf baat bij verkoop van overgangsproducten? Heb je als bedrijf baat bij verkoop van overgangsproducten? Elke vrouw krijgt in haar leven te maken met de overgang. Dit heeft ermee te maken...
- Hoe werkt Google Shopping Wil jij met jouw producten bovenaan de zoekresultaten van Google staan? Dit kan met Google Shopping! Je kunt meer omzet realiseren door je Google advertenties...
- Hoe bepaalt een taxatie in Amsterdam de waarde van je woning? Een taxatie in Amsterdam helpt je bij het inschatten van de waarde van je woning. Je hebt deze taxatie nodig voor verschillende doeleinden. Zo heb je...
- Voordelige investeringen die goed zijn voor je merk Naast een goed verdienmodel zijn ook je branding en marketing tegenwoordig enorm belangrijk. Met een enorme hoeveelheid online concurrentie is het belangrijk om goed te...
- Waarom zou een bedrijf oude computerhardware laten opkopen? Uw zakelijke hardware verkopen aan een gespecialiseerd bedrijf, is een goede zaak. Op de redenen daarvan gaan we hier in. Hoewel bepaalde computerhardware voor uw...