Wil jij met jouw producten bovenaan de zoekresultaten van Google staan? Dit kan met Google Shopping! Je kunt meer omzet realiseren door je Google advertenties uit te besteden aan een deskundige. Wil je meer weten over Google Shopping uitbesteden? Lees het in deze blog! Besteed Google Shopping uit aan een deskundigeMet Google Shopping krijg je de mogelijkheid om je producten aan te prijzen binnen Google. Vaak zie je deze advertenties boven de tekstadvertenties en hebben ze een prominente plek in de zoekmachine. Als ondernemer biedt het je veel voordelen om Google Shopping uit te besteden. Veel specialisten op dit gebied hebben jarenlange ervaring en alle kennis die vereist is om de hoogst haalbare resultaten met je bedrijf te realiseren. Als je sneller en meer omzet wilt draaien, dan is Google Shopping uitbesteden aan een bedrijf als Online marketing bureau Utrecht een goed idee! Wat houdt Google Shopping in?Google bepaalt welke positie jouw advertentie binnen de zoekmachine krijgt aan de hand van een veiling tussen verschillende concurrenten met hetzelfde product. Vaak denkt men dat de eerste positie de beste is, maar dit is niet altijd het geval. Als je hoger in de ranking staat, betaal je meer per klik. Je product wordt dus vaker aan een potentiële klant getoond, maar je betaalt ook meer. Een online bureau stuurt je altijd een schatting van het rendement van je advertenties. Op deze manier heb je een beter beeld over wat het uitbesteden oplevert als je beter vertegenwoordigd wordt in de zoekresultaten. Soorten Google Shopping campagnesBinnen Google Shopping zijn er twee campagnes waar je uit kunt kiezen. De eerste is de Standaard Google Shopping campagne: hierbij ligt de focus op control en het tonen van de advertenties binnen Google. De tweede optie is Smart Shopping. Dit zijn geautomatiseerde advertenties die zich richten op advertenties plaatsen en bannering. Redenen om Google Shopping in te zettenTen opzichte van andere marketingmethodes kent Google Shopping diverse voordelen. De eerste is het feit dat je per klik betaalt, en als er niet op de advertentie gereageerd wordt betaal je niet. De bezoeker die je advertentie op Google ziet is al op zoek naar het product of een product die erop lijkt. Je advertenties worden bij Google Shopping alleen getoond aan iemand die zoekt naar een term die gerelateerd is aan jouw product. Verder is Google Shopping visueel sterk, want je kunt tekst, foto’s en een prijs toevoegen. Op deze manier weet de bezoeker waar hij aan toe is en kan hij meteen een overweging maken.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Het proces van het uitbesteden van Google Ads Google Ads uitbesteden is een goed idee. Er zijn verschillende stappen nodig om ervoor te zorgen dat marketingbureaus de Google Ads strategieën effectief kunnen gebruiken...
- Hoe kies je een driewieler voor peuters? Hoe kies je een driewieler voor peuters? Peuters zijn dol op een flitsende driewieler, maar voor deze leeftijd is het belangrijk om iets duurzaams te...
- Hoe kun je de verpakking van je producten verbeteren? De verpakking is vaak de eerste indruk van je product en daarom moet het laten zien wat je wilt dat je klanten over je product...
- Moderne auto’s zijn heel slim Moderne auto’s zijn heel slim. Grote en kleine gebreken worden automatisch gesignaleerd en doorgespeeld aan de bestuurder. Zelfs een te lage bandenspanning uit zich in...
- Met jouw SEO aan de slag in Amsterdam Waar zou een SEO bureau uit de regio goed voor zijn? Het is natuurlijk overduidelijk dat het prettig is om een SEO bureau uit de...
- Grondig vernieuwde MG ZS EV Met de introductie van de MG ZS EV in oktober 2019 zorgde het merk direct voor een ontwrichting van de EV-markt. De ZS EV is...