De verpakking is vaak de eerste indruk van je product en daarom moet het laten zien wat je wilt dat je klanten over je product weten. Weinig mensen realiseren zich hoeveel aandacht er wordt besteed aan het ontwerpen van verpakkingen die consumenten enthousiast maken over de aankoop die ze hebben gedaan. Sommige bedrijven hebben dozen op maat laten maken met stickers van hun logo om de naamsbekendheid te vergroten en om klanten te laten weten hoe goed hun producten zijn. Maak het praktischAls je pakket moeilijk te openen is, kan de klant gefrustreerd raken voordat ze het zelfs maar gaan gebruiken. Dit kan gebeuren als er te veel verpakkingslagen zijn of als het product zo is verpakt dat het er moeilijk uit te krijgen is. Als dit gebeurt, zullen ze waarschijnlijk van merk veranderen voor hun volgende aankoop. Als je je verpakking te ingewikkeld maakt, zullen klanten niet meer bij je kopen. Laat het opvallenOm je product te laten opvallen, moet je een uniek ontwerp gebruiken dat niemand anders heeft. Je verpakking moet zowel mooi als functioneel zijn. Je pakket moet in het oog springen om mensen naar binnen te trekken en hen aan te moedigen het te kopen in plaats van andere soortgelijke items op het schap. Dit kan je doen wanneer je gekozen hebt voor dozen laten bedrukken en je vormen of unieke features hebt toegevoegd die andere bedrijven niet hebben. Je kunt speciale ontwerpen zoals hologrammen gebruiken of je eigen logo in de verpakking verwerken. Je kunt afbeeldingen op je verpakking gebruiken in plaats van alleen woorden. Dit zorgt ervoor dat ze beter opvallen. Voeg waarde toe aan je verpakkingJe verpakking speelt een belangrijke rol in het succes van je product. Verpakkingen moeten meer zijn dan alleen een esthetische toevoeging aan je producten. Het moet waarde toevoegen en nuttig zijn voor de consument. Je kunt dit doen door het informatief, interactief en leuk te maken. Het toevoegen van waarde aan je verpakking kan je product een voorsprong geven op andere op de markt. Dit komt omdat het laat zien dat je je inzet voor het leveren van kwaliteitsproducten aan je klanten.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Verpakkingstips voor kleine bedrijven In de e-commerce wereld van vandaag kan het voor een klein of middelgroot bedrijf moeilijk zijn om op te vallen tussen al het lawaai. Je...
- Lumen naar watt Lumen naar watt omrekenen Lumen bepalen de hoeveelheid licht die door de gloeilamp gemaakt wordt. En watt wordt gebruikt om te bepalen hoeveel energie iets...
- Hoe kies je een driewieler voor peuters? Hoe kies je een driewieler voor peuters? Peuters zijn dol op een flitsende driewieler, maar voor deze leeftijd is het belangrijk om iets duurzaams te...
- Beleggen in ETF’s || Waar kun je dit het beste doen? In dit artikel leg ik je uit hoe je gratis kunt beleggen in ETF’s. Maar voordat we het hier over gaan hebben leg ik je...
- Ken de voordelen en bijwerkingen van fietsen Ken de voordelen en bijwerkingen van fietsen In Nederland fietst iedereen. Je ziet hier dus constant mensen heen en weer gaan op de fiets. Van...
- Grondig vernieuwde MG ZS EV Met de introductie van de MG ZS EV in oktober 2019 zorgde het merk direct voor een ontwrichting van de EV-markt. De ZS EV is...