Wanneer mensen horen over buitenreclame, denken ze vaak aan verouderde, ouderwetse en ongezellige marketing in het straatbeeld. Dat is begrijpelijk, gezien de impact van de digitale verschuiving die we de afgelopen decennia meemaken. Maar het is een bewezen feit dat bedrijven die buitenreclame negeren veel kansen laten liggen. Goede buitenreclame is zowel doordringend als subtiel – Niemand dwingt je om het te zien, maar het is zo prominent aanwezig dat je er niet omheen kunt. Wil je het meeste halen uit een outdoor marketing strategie en heb je tips nodig om creatief te ontwerpen? In deze blog behandelen we twee van de meest belangrijkste aspecten voor een sterke buitenreclamestrategie. Ken het publiekWie wil horen wat je te zeggen hebt, wie zal het meest profiteren en het sterkst reageren? Om een overtuigend verhaal over te brengen, is het eerst van vitaal belang dat je je publiek leert kennen en je weet wie er zal reageren en actie zal ondernemen. Het delen van een uniek verhaal is een gesprek in twee richtingen, geen politieke monoloog. Door het publiek te leren kennen, kun je bepalen wat de toon, stem en strategie van jouw buitenreclame moeten zijn. Goede inhoud die problemen oplost, vragen beantwoordt en bezoekers weet te vermaken, zal ongetwijfeld eerder worden gedeeld dan saaie inhoud zonder aantrekkingskracht. Denk bij de voorbereiding van inhoud daarom zoveel mogelijk aan wat jouw publiek nodig heeft. Waarom zouden mensen buiten het bedrijf jouw inhoud moeten lezen, bekijken of beluisteren? Of het nu gaat om energiemanagement, overspanningsbeveiliging of meetinstrumenten, bij Controlin.com ben je aan het juiste adres voor een breed raster van elektrotechnische totaaloplossingen! Zet de vertelhoed opVerhalen vertellen is kunst en ambacht. Het heeft wel degelijk te maken met een proces, methode of techniek, maar zoals elke kunst vereist het creativiteit, visie, vaardigheid en oefening. Verhalen vertellen is waarschijnlijk niet iets dat je één keer onder de knie kunt krijgen, noch kan het in één cursus worden geleerd – het wordt geleerd door voortdurend te vallen en opstaan. Storytelling in buitenreclame is het gebruik van feiten en verhalen om iets over te brengen aan een publiek. Soms zijn verhalen feitelijk, soms zijn ze verfraaid of geïmproviseerd om de kernboodschap beter te illustreren. Met andere woorden, verhalen vertellen is als het ware het maken van een schilderij, in buitenreclame meestal met weinig woorden en veel illustratieve content. Hoogdravende, immateriële concepten omzetten in relateerbare verhalen is een van de grootste uitdagingen van storytelling in buitenreclame. Ga je aan de slag met marketing in het straatbeeld, dan is het belangrijk dat je de verschillende soorten mediums leert kennen. Bezoek de website van JCDecaux voor het ruime aanbod van creatieve mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken in de buitenlucht.
|