Wil je dat mensen op je website meer doen, zoals iets kopen, zich aanmelden voor je nieuwsbrief of hun contactgegevens achterlaten? Dan moet je aan de slag met je CRO – oftewel je conversieratio-optimalisatie. CRO is een strategie waarmee je ervoor zorgt dat meer websitebezoekers een aankoop doen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een document downloaden of een formulier invullen. Met CRO verbeter je de klantreis vanaf het moment van oriëntatie tot aan het ondernemen van actie (de conversiefunnel) door deze soepeler te maken. Een SEA-, SEO- en CRO-bureau – zoals Semwerkt in Hoorn – kan je helpen je conversieratio te optimaliseren. Hoe ze dat doen? Dat lees je in dit artikel. Welke problemen kun je met CRO oplossen?
Welke online marketingdiensten vallen onder CRO?CRO werkt nauw samen met verschillende online marketingtechnieken. Zo zijn zoekmachine-optimalisatie (SEO) en zoekmachine-adverteren (SEA) belangrijk om bezoekers naar je site te trekken. Maar het is even belangrijk dat je site gebruiksvriendelijk is. Als bezoekers niet gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken, zullen ze waarschijnlijk niets kopen of aanvragen. Heldere en effectieve content is dan ook cruciaal. Dit maakt je site niet alleen gebruiksvriendelijker, maar moedigt bezoekers ook aan om sneller te handelen zoals jij dat wilt. SEO, SEA en sterke content zijn samen een effectieve mix om je conversies te optimaliseren. Ze zorgen er niet alleen voor dat je meer bezoekers krijgt, maar ook dat deze bezoekers klanten worden. Waarom CRO afnemen bij Semwerkt?Wil jij je de conversieratio van je website verbeteren? Semwerkt kent alle ins en outs van online marketing. Semwerkt helpt je doelen te bereiken door oplossingen te bieden die precies passen bij wat jouw website en bezoekers nodig hebben. Als je Semwerkt inschakelt, gaan ze met hun kennis, inzet en op maat gemaakte plannen de conversie van je website verbeteren. Meer weten? Bezoek dan de website van Semwerkt. |