Zakelijkelijn
Image default
Marketing en reclame

SEA: wat is het en hoe zet je het in voor je merk?

SEA, SEO, SEM, CRO… Zomaar wat marketingtermen die je ongetwijfeld al eens voorbij hebt zien komen. Maar wat betekenen deze afkortingen nou eigenlijk? In dit artikel gaan we nader in op SEA, wat je ermee kunt en waarom het belangrijk is voor bedrijven.

Wat is SEA?

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’ oftewel ‘zoekmachine adverteren’. Het is een specialisme binnen online marketing wat zich richt op betaald adverteren. SEA richt zich niet alleen op de zoekmachine Google, maar ook op andere zoekmachines zoals Bing van Microsoft. Als je kiest voor zoekmachine adverteren betekent dit dat je geld investeert in advertenties in zoekmachines waardoor je een betere positie krijgt in deze zoekmachines.

Meestal worden dit soort werkzaamheden uitbesteed aan een online marketingbureau zoals The Sequel. Dit komt doordat er veel kennis over zoekmachines, zoektermen en adverteren bij komt kijken om dit goed te regelen voor jouw bedrijf.

Waarom is het belangrijk om SEA in te zetten voor een bedrijf?

Bedrijven zijn negen van de tien keer gericht op winst maken. Om meer winst te kunnen maken, kun je tegenwoordig niet meer alleen vertrouwen op je product en diensten. Je moet ook online aanwezig zijn om je producten aan de man te brengen. En meer dan dat: je wil eigenlijk bovenaan staan in de zoekresultaten omdat je dan het snelst gevonden wordt.Hier komt SEA van pas. SEA zorgt er namelijk voor dat de gewenste link naar jouw website hoog bovenin de zoekresultaten van zoekmachines komt te staan. Hierdoor is jouw bedrijf beter vindbaar en kun je meer omzet genereren. 

Waar moet je rekening mee houden als je wilt investeren in SEA?

SEA is absoluut een handige manier om beter vindbaar te worden. Wanneer je net start met jouw onderneming is het dus zeker aan te bevelen om in SEA te investeren. Houd er wel rekening mee dat er wel kosten aan verbonden zitten. Je betaalt sowieso een bedrag voor het plaatsen van de advertenties, en voor de advertenties dien je ook een advertentiebudget vast te stellen. Een SEA-specialist kan je hiermee helpen, om het meeste uit jouw advertenties te halen.

Vul je SEA aan met SEO

Naast betaalde advertenties via SEA is het ook aan te raden om te investeren in SEO (Search Engine Optimization) omdat deze twee marketingspecialismen elkaar versterken, en dus jouw bedrijf ook beter op de digitale kaart kunnen zetten.

 

https://thesequel.nl/