Wil jij met jouw producten bovenaan de zoekresultaten van Google staan? Dit kan met Google Shopping! Je kunt meer omzet realiseren door je Google advertenties uit te besteden aan een deskundige. Wil je meer weten over Google Shopping uitbesteden? Lees het in deze blog! Besteed Google Shopping uit aan een deskundigeMet Google Shopping krijg je de mogelijkheid om je producten aan te prijzen binnen Google. Vaak zie je deze advertenties boven de tekstadvertenties en hebben ze een prominente plek in de zoekmachine. Als ondernemer biedt het je veel voordelen om Google Shopping uit te besteden. Veel specialisten op dit gebied hebben jarenlange ervaring en alle kennis die vereist is om de hoogst haalbare resultaten met je bedrijf te realiseren. Als je sneller en meer omzet wilt draaien, dan is Google Shopping uitbesteden aan een bedrijf als Online marketing bureau Utrecht een goed idee! Wat houdt Google Shopping in?Google bepaalt welke positie jouw advertentie binnen de zoekmachine krijgt aan de hand van een veiling tussen verschillende concurrenten met hetzelfde product. Vaak denkt men dat de eerste positie de beste is, maar dit is niet altijd het geval. Als je hoger in de ranking staat, betaal je meer per klik. Je product wordt dus vaker aan een potentiële klant getoond, maar je betaalt ook meer. Een online bureau stuurt je altijd een schatting van het rendement van je advertenties. Op deze manier heb je een beter beeld over wat het uitbesteden oplevert als je beter vertegenwoordigd wordt in de zoekresultaten. Soorten Google Shopping campagnesBinnen Google Shopping zijn er twee campagnes waar je uit kunt kiezen. De eerste is de Standaard Google Shopping campagne: hierbij ligt de focus op control en het tonen van de advertenties binnen Google. De tweede optie is Smart Shopping. Dit zijn geautomatiseerde advertenties die zich richten op advertenties plaatsen en bannering. Redenen om Google Shopping in te zettenTen opzichte van andere marketingmethodes kent Google Shopping diverse voordelen. De eerste is het feit dat je per klik betaalt, en als er niet op de advertentie gereageerd wordt betaal je niet. De bezoeker die je advertentie op Google ziet is al op zoek naar het product of een product die erop lijkt. Je advertenties worden bij Google Shopping alleen getoond aan iemand die zoekt naar een term die gerelateerd is aan jouw product. Verder is Google Shopping visueel sterk, want je kunt tekst, foto’s en een prijs toevoegen. Op deze manier weet de bezoeker waar hij aan toe is en kan hij meteen een overweging maken.
|