Zakelijkelijn
Image default
Auto-industrie

Van weefgetouwen tot auto’s, motoren, buitenboordmotoren, ATV’s en meer.

Op 15 maart 1920 richtte Michio Suzuki de Suzuki Loom Manufacturing Company op, een bedrijf dat zeer geavanceerde weefgetouwen produceerde. Ondanks het succes dat Michio Suzuki had met zijn weefgetouwen, keek hij toch naar andere mogelijkheden, altijd met de vraag van klanten in het achterhoofd.

Gedreven door de vraag naar betaalbare mobiliteit, lanceerde Michio Suzuki in juni 1952 de eerste Suzuki motorfiets, de Power Free 36cc. Al in 1953 kwam de tweede motorfiets, de krachtigere Diamond Free 60cc, die direct een groot succes werd. Daarmee was ook het vermoeden van Michio Suzuki bevestigd: er was een grote vraag naar betaalbare mobiliteit.

In juni 1954, slechts twee jaar na het lanceren van de eerste motorfiets, veranderde Michio Suzuki de naam van zijn bedrijf naar Suzuki Motor Co., Ltd.. Inmiddels was de vraag in Japan sterk gestegen naar betaalbare en betrouwbare compacte auto’s. Een jaar later volgde daarom de allereerste Suzuki auto: de Suzulight 360, met een tweetakt benzinemotor.

De eerste Suzuki buitenboordmotor, de D55, werd in 1965 geïntroduceerd. Dit model had een cilinderinhoud van 98 cc en een vermogen van 5.5 pk. Hiermee was Suzuki vertegenwoordigd in drie verschillende productgroepen.

Van weefgetouwen tot auto’s, motoren, buitenboordmotoren, ATV’s en meer. In de afgelopen honderd jaar is Suzuki continu in beweging geweest, waarbij we ons altijd aanpassen aan de trend van de tijd, evenals aan de vraag van wereldwijde markten.

Suzuki modellen van nu

Wat ooit begon als fabrikant van weefgetouwen, is op 100 jaar tijd doorgegroeid tot een wereldspeler van de auto-industrie met een jaarlijkse productie van meer dan 3 miljoen auto’s.

Suzuki is sterk in zuinige stadsauto’s en betrouwbare 4×4’s. Met name de Ignis, Swift en Vitara doen het goed en zijn steevast terug te vinden in de top 100 best verkopende auto’s

Swift

De eerste generatie Suzuki Swift komt in 1983 op de markt. De doorontwikkeling staat sindsdien niet stil. In 2017 is Suzuki toe aan de vijfde generatie Swift. Deze staat op een volledig nieuw lichtgewicht platform. Hoewel de constructie lichter is dan de meeste standaard constructies, voldoet hij aan alle criteria voor impacts en voetgangersveiligheid.

Bij de laatste twee generaties Swift is de wegligging sterk verbeterd. In combinatie met een sportief uiterlijk is de Swift daardoor ineens uitgegroeid tot een sportieve hippe auto.

De Suzuki Swift komt in klanttevredenheidsonderzoeken vaak als een van de betrouwbaarste auto’s uit de bus. Daarnaast is hij zuinig. Dit maakt Suzuki Swift Private Lease mede zo populair. 

Ignis

De Suzuki Ignis komt voor het eerst in 2001 op de markt. In 2006 verdwijnt het model van het toneel om vervolgens in 2016 weer op te duiken. Dit keer als een Ultra Compacte SUV.

De nieuwe Ignis heeft een opvallend hip design. Hij oogt vooral smal en hoog. Hij is nu ook leverbaar als als Smart Hybrid, waarbij een elektromotortje de verbrandingsmotor ondersteunt bij accelereren.

Hoge modellen zijn momenteel erg populair in Nederland. De Ignis profiteert hier ook van. Suzuki Ignis Private Lease is het misschien wel de voordeligste manier om in een nieuwe hoge auto te rijden. 

Vitara

De Vitara heeft nogal een ontwikkeling doorgemaakt. De eerste Vitara die eind jaren 80 werd geïntroduceerd was een kleine jeep. Later werd de Vitara een volwaardige SUV met een krachtige zescilinder benzinemotor. Inmiddels is hij doorgegroeid tot een stoere crossover.

De Vitara is standaard uitgerust met voorwielaandrijving. Vierwielaandrijving is nog wel mogelijk. In 2019 kreeg de Vitara een subtiele facelift met aangepaste bumpers, nieuwe carrosseriekleuren en een licht gewijzigd interieur.

Via Suzuki Vitara Private Lease is het mogelijk om zorgeloos zo’n nieuwe Vitara te rijden voor een vast bedrag per maand.

S-Cross

De Suzuki SCross is een 5-deurs crossover uit de compacte middenklasse, die in 2013 op de markt verschijnt. In 2016 ondergaat de Suzuki SCross een facelift

De nieuwe SCross is een SUV met een stoer design en slimme veiligheidssystemen. De Smart Hybrid techniek zorgt voor een combinatie van kracht en efficiency.

De SCross is voorzien van Suzuki Media Display. Het systeem omvat een centrale touchscreen, een USB-aansluiting en handsfree telefoneren. Zowel de Vitara als de vernieuwde SCross zijn momenteel ook met een Hybride aandrijving leverbaar. 

In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Mede hierom is Suzuki S-Cross Private Lease vanaf de lancering populair.

De nieuwe Suzuki SCross is geen Toyota, maar een volledig zelfstandig model.

Private Lease

Suzuki modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Suzuki Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.

Heb je besloten een elektrische auto private lease te gaan rijden? Gebruik dan een private lease-vergelijker om de beste deal te vinden voor jouw situatie. In een private lease-vergelijker filter je onder andere op het merk, type, budget, looptijd, brandstofsoort en het aantal kilometers dat je jaarlijks denkt te rijden. Door te vergelijken is in één overzicht duidelijk welke auto’s en aanbieders voldoen aan jouw wensen.

Sinds 1 juli 2020 is er een regeling waarbij je subsidie kunt aanvragen wanneer je een elektrische auto koopt, maar ook wanneer je een elektrische auto gaat private leasen. Deze Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren wordt ook wel SEPP genoemd. Ook voor een tweedehands elektrische auto is een subsidie mogelijk. Zowel nieuwe als tweedehands elektrische auto’s moeten aan strenge voorwaarden voldoen.